WIEN

Okej, jag ska ta tag i detta nu, här har ni bilder från Wien. Bilder som har publicerats på instagram och vissa som inte har publicerats.
 
Första kvällen var vi på världens bästa restaurang! Det var värsta kulturcaféet. De spelade jazz, man fick röka inomhus och de spelade stumfilm. Alltså, så himla fint. 
 
Nästan alla hus i Wien är så himla fina! Alltså oavsett om man är i slummen eller de finare kvarteren så är husen utsmyckade och så himla detaljrika.
 
Vi var ju på sightseeing och då fick vi se så himla mycket coolt och historiskt och sånt som jag tycker är superkul! Här på Café Museum har Kafka suttit och skrivit texter.
 
Alltså, eftersom jag inte har gått foto A, eller har en systemkamera som många andra av mina vänner så är jag ej en fotogud. Men ja. Ni kanske fattar. Fina miljöer med fin arkitektur ÖVERALLT.
 
Som sagt är jag ej en fotogud, men på den där balkongen stod Hitler och kungjorde att Nazityskland hade tagit över Österrike.
 
Vi var på ett slott där Marie Antoinette och hennes familj som barn bodde på somrarna och där Napoleon brukade vara på besök. Allt var i original, till skillnad från Versailles. Förutom mattorna, som var från Ikea :'). Ljusen som ersattes av elektriska ljus blev installerade av Thomas Edison himself. 
 
Sen slutade den guidade turen och vi drog på Gustav Klimt utställning på museet Belvedere, som också är ett gammalt slott. Här har ni utsikten på ena sidan, fotade av okänd anledning inte den andra sidan.
 
Andra saker vi gjorde men som jag ej fotade var: shoppa (fast jag shoppade inte för Wien är inte en shoppingstad :( ), åt wienerschnitzel, sen var jag väl ganska less typ hela tiden de sista dagarna då jag blir less på att resa efter bara någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0