LISTA + HIPSTERBILDER FÖR JAG ÄR COOL



10 saker jag tycker om:

min säng
vårsol
lördagar man spenderar i sin säng
den här låten
kortfilmer
sommaräventyr
tumblr
mitt jungfru maria-armband
skagenmackan på midgård
~*alla mina nära och kära*~



9 saker jag tycker mindre om:

vinter
fuldagar
rädslan för att folk ska bli less på mig
broccoli
pinsamma tystnader
angelina i jersey shore
kluvna hårtoppar
laga mat
vakna och det är fortfarande mörkt ute



8 bloggar jag läser
:
http://msvintagevirgin.blogspot.com/
http://tandstallningsfjant.blogg.se/
http://cutegifanimals.tumblr.com/
http://grodprins.blogg.se/
http://dailydoseofimagery.blogg.se/
http://florasblogg.se/
http://maandy.webblogg.se
http://owee.blogg.se



7 saker jag vill göra i framtiden:

volontärarbeta
flytta hemifrån (helst nu!)
operera ögonen
ta studenten
se muse live
bo med någon fin
rädda världen



6 favoritaktiviteter:

vara i sängen med någon en hel dag och inte göra ett skit
shoppa i london
hänga på en balkong en varm sommarnatt
wordfeud :P
fuldansa
sova



5 saker jag är rädd för:

framtiden
spindlar
raketer/smällare
selena gomez
fulla män som stirrar på en när man är på väg hem på småtimmarna



4 ord som beskriver mig:

one
of
a
kind



3 saker jag ser fram emot:

london-resan
åka till hogwarts
studenten



2 böcker jag tycker om:

Flyga drake
Harry Potter och dödsrelikerna (har aldrig gråtit åt böcker, förutom dessa två)



1 bra låt:
Somebody that I used to know - Gotye, Kimbra

2012-02-25

Igår hade vi the best drinking game ever! Vi gick igenom min blogg och skulle dricka varje gång det var en egobild på mig haha! Ganska effektivt, men i längden höll det inte.

Sen vill jag bara säga hej till er musikproduktionare som har hittat min blogg. Hej hej!

90-TALSFEST


Förra helgen var det klassfest med 90-talstema. Sofia har klippt ihop en liten film från festen som jag tänkte att jag kunde dela med mig av. Mest för att dansa till 90-talsmusik är kul. Särskilt när man kan se på dansen efteråt såhär.

ROLLER DERBY



Vem vill testa det här med mig? Jag är supertaggad på det! Man får åka i hotpants (har aldrig använt hotpants???), man får ett eget namn och man får tacklas??? + Man åker rullskridskor = Nostalgi.

Man kan prova det hos Umeås egna roller derbylag som heter Ume Radical Rollers. Man behöver ej ha varken utrustning eller erfarenhet.

Så om ni är intresserade av att testa hör av er!!!

/Rädd tjej som inte vågar testa nya saker själv.

2012-02-18

Kan folk sluta va snygga? Jag blir arg och avundsjuk och vill bosätta mig under en sten.

Jag. Känner. Mig. Ful. Och. Är. Forever. Alone.

Jag är en dryg tonåring (räknas man fortfarande som tonåring när man är 18 år?) som är i behov av bekräftelse och kramar.

Ja sånt här får jag skriva för det är min blogg.

Adjö.

OMNOMNOMNOM

Hahaha mongogif.

Mitt liv består av att äta just nu. Jag borde plugga, för jag har mycket i skolan just nu, men istället äter jag. Tror det blir så när jag är stressad. Jag skjuter upp allt och äter istället.

Bra. Jobbat. Agnes.

Hur som helst. Ska fortsätta äta nu (ja jag gjorde gifen bara för det här inlägget lol). På återseende.

2012-02-12

Den här helgen har varit en av de mest händelserika på länge, men har ändå inget att berätta om.
I fredags var jag på Five, vilket faktiskt var roligt tills Byz kom och förstörde. Igår fikade jag med Olivia, Tina och Josefin och sen var jag på ölcocktailparty. Det var askul tills det inte var så roligt längre.

~Kryptisk~

Det var dagens uppdatering om mitt otroligt spännande liv.

HOGWARTS

image description


Visste väl att min uggla hade virrat bort sig. Visste väl att jag var magisk. Visste väl att jag skulle bli antagen på Hogwarts.

Woopidoo!!!!!!

PAGE 45


Jag fick "Vad de flesta rockstjärnor har att se fram emot". Helt ok. Heh.

PS. Tog detta från Egoina som ni kanske har listat ut. DS.

COPYGRAM/INSTAGRAM

Olivia tipsade på sin blogg om Copygram där man kan följa andras Instagram på datorn. Så nu har jag registrerat mig där och lagt till en länk här på bloggen i menyn under "HITTA MIG".

För jag vet ju hur gärna ni vill hitta mig överallt!

FRUKOST PÅ SÄNGEN

image description

Idag fick jag frukost på sängen av syster. Jag älskar henne extra mycket när jag får det, för finns det något bättre än frukost på sängen? Svaret är nej.

Dagens planer består av: Nk A, läsa bok, äta choklad, se på Disneyfilmer och sova. Fabulous_life.

2012-02-03

De senaste gångerna jag har åkt buss har ingen velat sitta bredvid mig. Trots att bussen har varit full. Först var det väl skönt, för jag är en sån där tönt som inte gillar att sitta bredvid främlingar, men nu börjar jag mest bli orolig. Är jag äcklig eller nått?

VARFÖR VILL INGEN VARA MIG NÄRA?????

2012-02-02

Jag hade tänkt skriva ett djupt inlägg om att jag ska börja leva ett gladare och mer uppstyrt liv, men det gick inte. Kändes konstigt. Jag är dålig på att skriva djupa saker.

Så jag säger såhär: Nu ska jag vara glad för resten av världen verkar så ledsen.

GANGSTER

Jag har länge sagt att jag borde bli gangster. Inte en riktig gangster, utan en sånhär gangster med häng, keps, som går roligt och som hänger i typ Sävar centrum. Mest för att det skulle vara ganska roligt och ~inte jag~.

Här har ni Amandas bild från dagens universitetsbesök som jag anser vara mitt första steg mot att bli en fulländad gangster.

RSS 2.0