BEACH 2011

Eh ja, ett tag sen nu, men vad ska man göra när man har ett liv? Idag har jag i alla fall gymmat (för första gången!?!?!? Beach 2011 here I come!!!) och sett en massa Gilmore Girls

EREMIT

Just nu hatar jag människor. Alla är dryga och jobbiga, borde bli eremit, men det kanske inte funkar så bra med skolan? Blir galen.

EARCUFF



Här har ni en bild på mitt senaste inköp, en earcuff som de flesta bloggare har skrivit om den senaste tiden.
Denna är dock från Glitter och jag är riktigt nöjd, hur snyggt som helst ju!

AIN'T NOBODY



Det här är allt ni får från förra veckans uppspelning av musikpaketet (som jag går i). Ni kanske ser mig? Om inte så är det helt ok. Är väl inte supernöjd över min insats, men det kunde ha gått värre...

STYLE IS PERSONAL

Din stil i en mening: Basfärger, androgynt, avslappnat.
Stilförebild: Tror faktiskt inte att jag har någon...
Vad inspireras du av i vår: En massa bloggar (mina favoriter är länkade i menyn) och sen en massa modemagasin
Vad tror du på inför våren: Att våga! Passa på nu efter den tråkiga vintern och våga verkligen ta ut svängarna! 
Lady Gaga slår rekord efter rekord!
Det bästa basplagget i vår: Shorts
Färger i vår: Vitt och beige främst, sen svart också 
En ideal outfit i vår: Shorts, bomberjacka, t-shirt, converse och solbrillor
Skor eller väska: Skor
Do’s and don’ts: Alltså jag är ju inte värsta modegurun så vet inte om jag vågar ge värsta råden, förutom att man alltid ska klä sig i det som man trivs i och sen hatar jag ju chinos, så det tänker jag undvika (som jag alltid gjort)
Ditt senaste köp: Earcuff
Tre saker på vårens önskelista: Svarta låga converse, nya glasögon (ska prova nya snart) och en ny väska

HAR NI SETT NÅGOT SÖTARE?

'

Nä trodde väl inte det... (♥)

JA LEVA LIVET NU SKA JAG LEVA LIVET

Den här helgen ska jag spendera i soffan. Skönt. Orkar inte ha ett liv, fett överskattat.

OLIVIA ALM



Här har ni Olivia Alm, min klasskamrat, min vän. Hon är en riktigt trevlig brud som ibland är elak, men det struntar jag i.
Olivia är en såndär tjej som gillar enhörningar, rosa saker, polkagrisar och glittriga fluffiga moln. Hon tycker att livet är som ett godisland och att alla världens människor borde bo i godislandet med henne.

EN MILJON PÅ BANKEN MEN INGENTING ATT LEVA FÖR

Bullets - Rebecca & Fiona


Home - Edward Sharpe & the magnetic zeros


Gryningspyromanen - Daniel Adams-Ray


Mina favoriter för tillfället, de går på repeat. Vad skulle man göra utan musik?

YOU CAN'T PLEASE ANYONE

You eat, you're fat. You don't eat, you're a freak. You drink, you're an alcoholic. You don't drink, you're a pussy. You read, you're a nerd. You don't read, you're stupid. You tell a secret, you're an attention seeker. You don't tell a secret, you're still attention seeking. You let someone in, you're easy. You don't let someone in, you're too uptight. You smoke, you think you're cool. You don't smoke, you're a loser. You've had sex, you're a slut. You haven't had sex, you're a frigid little bitch. You wear make up, you're a slag. You don't wear make up, you're ugly. You can't please anyone. Ever

DANIEL ADAMS-RAY



Nu är det ju så att jag ska på Umeå Open i vår, det kommer bli underbart! Särskilt då Daniel Adams-Ray kommer dit. Underbart Underbart Underbart Underbart Underbart Underbart!!!!!!

STHLM



Hittade en bild från då jag pappa och Elin var i Stockholm i höstas.

2011-01-16

Underbar kväll igår, hände mycket, var riktigt roligt, fick träffa nya människor och se ett antal snoppar haha. Mer än så får ni inte veta.

Nu ska jag ta igen sömn, ciao!

LARA STONE



Lara Stone är min favoritmodell för tillfället. Älskar hennes utseende, gluggen mellan hennes framtänder, blonda håret, ögonen och kroppen. Love it!

LJUMMEN ÖL, PUBLIKHAV OCH NERKISSADE TÄLT

Ojojoj vad jag taggar sommaren 2011, det kommer bli festivalsommaren nummer 1! Förra sommaren var BCN-sommaren och sommaren innan det var trions sommar. Men fan, i år kommer bli den bästa sommaren någonsin!

Jag taggar med denna lista som Olivia gjort med en massa låtar från alla festivaler som kommer bli av i sommar (just nu är det bara peace, då ingen annan festival har släppt några artister)!


3

Saker jag inte förstår mig på:
1. Människor
2. Mode - vilka är det som kommer på alla trender liksom?
3. Matematik.

Saker som finns på mitt skrivbord/bordet jag sitter vid:
1. Hörlurar
2. Fruktskål
3. Ljusstake

Saker jag gör just nu:
1. Lyssnar på Anya Marina - All the same to me
2. Skriver detta inlägg
3. Försöker få fram när samhällsen ska vara inne!?!? 

Saker jag vill göra innan jag dör:
1. Bli kär
2. Skapa mig ett namn här i världen
3. Se världen

Saker jag kan:
1. Spanska
2. Prata med mig själv utan att jag ens vet om det själv
3. Vissla

Saker jag inte kan:
1. Tvätta
2. Dansa.
3. Spela gitarr

Låtar jag tycker att du ska lyssna på:
1. Lilla Lady - Daniel Adams Ray
2. Help I'm Alive - Metric
3. Where Does The Good Go - Tegan and Sara

Favoriträtter:
1. Allt med bea
2. Laxsoppa
3. Kött och potatisgratäng


MIN VÅR 2011



Såhär vill jag gå runt våren 2011, enkelt och stilrent. I love it! Dock ska jag nog också ha ett par strumpbyxor under shortsen, om det inte blir ryssvärme i år igen (hoppas hoppas hoppas hoppas).

Bomberjacka från Monki (dock har jag redan en egen från röda korset), t-shirt från H&M ♥ Elin Kling, svart läppstift från MAC, shorts från Modekungen, halsband från H&M och skor från Acne.


BESÖKSREKORD



Oj vad glad jag blir då det kommer en massa nya läsare hit! Särskilt då ni kommenterar så bra. Jag hoppas att ni stannar här och fortsätter kommentera då bloggen kommer bli roligare framöver och då jag jobbar på en ny bloggdesign!

POJKAR



Hur snygg var inte denna man? Skulle kunna ha han som inneboende i min garderob. Älskar även linnet och dess urringning. Hur snyggt som helst!

BOWLING






Jag, Erica, Emil, Samuel och Martina bowlade för ett tag sen. Det var trevligt det!

Nu ska jag till frisören och bli platinablond.


INDESTRUCTIBLE - ROBYN

Tumblr_ldc0tuvrsb1qztyxao1_500_large


GISSA KÄNDISEN



(Hon/han/den/det till vänster alltså)

POTO GRANDE FEAT. VÅTKÄRRINGEN







REBECCA & FIONAS NYA SINGEL


HARRY POTTER

Tumblr_legydotbhr1qdma11o1_r1_500_large

Efter sex år på Hogwarts insåg Harry Potter att han var too cool for school.

MED NOG ROLIGT SÄLLSKAP

Kvällen spenderades hos Emil och jag chillade hårt med honom och Erica. Trevligt tycker jag, nog för att vi mest bara satt, men om man har nog trevligt sällskap kan man göra allt roligt.


DRÖMSKORNA



Här har ni mina drömskor från Urban outfitters. Synd bara att de kostar cirkus 800 svenska riksdaler. Men om man är nog duktig på att spara så kanske man kan införskaffa sig dem trots allt!


JAG KAN INTE LÅTA BLI ATT TYCKA ATT HON ÄR TUFF


CAPE EAST

Drar på spa nu, tjarrå! Hörs imorgon, har gjort nå små tidsinställda inlägg om ni skulle sakna mig...

Bilder från Cape East's hemsida
Jacuzzi med utsikt över älven
Ta dig en lur i hängmattan

SOMMAR



Sommaren känns extra efterlängtad då man måste vänta på bussen i 45 min och då det tar halva dan för tårna att få tillbaka känseln.
Alla tycker att vintern är fin och mysig. Jag säger fuck vintern, jag vill ha sommar med shorts, glass, sommarflirtar, bad och sol.


IT'S LIKE AN ECHO IN MY HEAD



Hur bra? Hur bra som helst! Erik Hassle feat. Ellie Goulding - Be mine.

BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG




Linne från Acne - divA, skor - Din sko, klocka - Ur & penn, ringar - JC och Gina Trcot

Här har ni bilderna på mina inköp från förra veckan som jag lovat. Jag längtar tills det är vår då jag kan börja använda skorna!


EN TONÅRINGS EKONOMI

Så mycket att köpa, så lite pengar.

2011

Finns faktiskt ingenting att berätta från gårdagen. Alla var fulla. Det var inte jag. Men 2011 kommer bli legendariskt!
2011 kommer bli året då jag blir arton, inte bryr mig om vad andra tycker, ska fånga dagen, gå min egen väg och njuta av livet som Agnes Josefin Bergman Sundqvist!


RSS 2.0