FÖR H&M



Jag älskar Alice Dellal!

TERRORDÅD OCH ATEISM


'CAUSE I MAY BE BAD BUT I'M PERFECTLY GOOD AT IT



En av låtarna från Rihannas nya skiva som är den enda jag egentligen tycker är bra. Tycker särskilt om texten till exempel rubriken som är ett citat från låten

Och förresten, jag är hemma igen, inte så mycket att berätta egentligen, har inte shoppat något så...

FÖRSTA DAGEN

Idag vaknade jag klockan fem, flyget från Umeå gick 6.35, sjukt drygt, men vad ska man göra?
Dagen har i alla fall varit hur rolig som helst! Vi har väl mest hängt på Globen, där vi har fått se världens bästa dressyrryttare (Edward Gal) instruera några randoms och vi har även fått se en kamel som lyckades göra galoppombyten och mycket mer!


STOCKHOLM INTERNATIONAL HORSESHOW

Imorgon drar jag till Stockholm för att se International horseshow, kommer bli otroligt roligt! Ska få se världens bästa dressyrekipage: Edward Gal och Moorlands Totilas! 
Dock tror jag inte att det blir nån shopping, då jag ska spara pengar till julklappsinköp, men man kan ju alltid peka ut en massa fina saker.


LIVE LIFE

Take chances. Tell the truth. Date someone totally wrong for you. Say no. Spend all your cash. Fall in love. Get to know someone random. Be random. Say I love you. Sing out loud. Laugh at a stupid joke. Cry. Get revenge. Apologize. Live life.

Källa


STYLE BY



Elin Kling ska i sammarbete med Jonna Bergh starta ett helt nytt magasin! Det låter helt underbart i mina öron. För er som också läser Klings blogg lovar Elin att ni kommer gilla magasinet, det beskrivs som modernt och unikt. Det kommer släppas i vår och jag är väldigt förhoppningsfull!
Man kan även redan nu prenumerera på modemagasinet. En perfekt julklapp till din syster eller kompis kanske? Jag tänker i alla fall önska mig en prenumeration av pappa, då jag har älskat alla av de senaste produktionerna från Elin Klings håll.

Läs mer


EN NY SPOTIFYLISTA

Här har ni min senaste spellista som ser mycket lovande ut. Den är inte klar än, men den kommer bli awesome när jag har fått knepa och knåpa på den lite till. Enjoy!

VAMPIRE DIARIES

Vampire-diaries-damon-shirt-off_large

Jag har börjat kolla på Vampire Diaries and I like it! Jag skulle nog vilja säga att det är Damon som gör hela serien. Han är så jävla bad!

YES BITCH, THAT'S EXACTLY WHAT I'M SAYING


Källa

____________________________________________________________________


LIVSNÖDVÄNDIGHETER


Källa

Det smala korset, hornet(?), fåglarna, fjädern och halvcirkeln!

NAMNET AGNES


Källa

Vilka män i Sverige heter Agnes? Er skulle jag vilja träffa, eller nej. Jag vill nog hellre träffa era föräldrar, få veta hur de riktigt tänkte.

DR. MARTENS

1460 8-Eye Boot
Källa

Dessa är helt klart på första plats på min önskelista. Dr. Martens blir aldrig tråkiga! (Vad mycket jag har skrivit om skor på senaste tiden).

DAGENS

dagens vill ha: Julklappar
dagens saknad: Torsdagsblock med OST.... eller så inte  
dagens roligasteTIMMY!  
dagens låt: Untutored youth - The hives 
dagens längtan: Disneymaraton på Lördag!
dagens finaste: Ringen och armbandet jag köpte på Glitter
dagens bästa: Inget Torsdagsblock
dagens humör: Övertrött 
dagens uppskattning: Schmeck 
dagens klädsel: Så enkelt som linne och byxor, när man försover sig hinner man inte tänka till så mycket på klädsel.

JEFFREY CAMPBELL


Källa

BARCELONA 2010




Något av det bästa jag har gjort! ♥

NOW DANCE FUCKER DANCE

"Show me how to lie
You're getting better all the time
And turning all against the one
Is an art that's hard to teach"



SÅDÄR I EFTERHAND



Källa

I fredags var min skolan mer eller mindre ledig så då passade jag, Olivia och Oscar på att chilla lite extra på torsdagen. Det blev film, Donny Darko, och lite tv-spel, Halo Reach. Fint vare, mindre fint var det däremot att jag inte somnade förrän klockan 6 på morgonen. Men det är en annan femma.

FULDAGAR

Ibland har man snyggdagar och ibland har man fuldagar. Idag har jag en fuldag.
Min hy är torr, mina läppar är torra (jag hittar inte mitt lypsyl) så de är röda och uppsvullna och så har sminket runnit på grund av alla glädjetårar.
Så ha detta i åtanke när ni ser Ericas eller någon annans bilder från ikväll.

Godnatt!


BEROENDE


Källa

Sen när blev jag shoppingberoende? Förut hatade jag att köpa kläder. Pappa skickade till och med mig till stan för att han tyckte att jag skulle handla mer.

ALICE DELLAL


Källa

Inspirationskälla? Ohja!

FRANSKA VOGUE


Källa

Ibland önskar jag att jag kunde franska bara för att kunna läsa franska Vogue. Bara för att liksom.


EN LISTA

JAG KOMMER FRÅN: Luleå
JAG SOVER:  Väldigt djupt
MIN FRITID: Kompisar, shoppa, fika, data och tv.
OM SEX MÅNADER: Är det bara ett år kvar!!!!!
JAG SAMLAR PÅ: Fina kläder?
JAG BLIR GLAD AV: Människor som bjuder på sig själva, dem som framkallar mitt fulaste skratt någonsin!
JAG BLIR FÖRBANNAD PÅ: Allt och ingenting om man säger så
GRÖNA ELLER RÖDA ÄPPLEN: En blandning, svenska äpplen ska det va
VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN: Jag ringer inte, gillar inte att prata i telefon, men Erica är väl personen som får agera psykolog
GILLAR DU GOLF: Nej
VAD SKULLE DU BEHÖVA NU: Sommarlov, en walk in closet, kläder och sånt.
VAD HAR DU NU: Va?
SENASTE FILM DU SÅG: Den där filmen då Patrick Dempsey är med i och han är jätteful
VAD STÖR DU DIG PÅ JUST NU: Oredan här hemma
VILKEN TID GICK DU UPP IDAG: ca. 11 tror jag?
HAR DU ÄTIT FRUKOST IDAG, I SÅ FALL VAD: Hehe jo, potatisgratäng, det är typ det godaste som finns
HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT: Nein
HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG: Jo nån gång
VAD SÅG DU SENAST PÅ TV: Ser lyxfällan nu
HAR DU STRUMPOR PÅ DIG NU: Ja, svartgula
HUR SVARAR DU I TELEFON: Hallå???
VAD LÄNGTAR DU MEST TILL: Jullov! Stockholm! Shopping!
VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL: Läsa Tristan och Isolde
VAD SKA DU GÖRA IMORGON: Skola
VAD SKA DU INTE GÖRA IMORGON: Ha sovmorgon
VAD ÄR DU BÄST PÅ JUST NU: Öööh, skjuta upp läxor?
VAD VILL DU BLI NÄR DU BLIR STOR: Jag ska gifta mig rik och ha en walk in closet
VAR VILL DU BO NÄR DU BLIR STOR: London eller Stockholm eller USA, beror väl på var min framtida miljonär till man bor.
HÅLLER DU DIG TILL NÅGON SPECIELL KOST: Mandariner....
EXAKT HUR MYCKET GILLAR DU ATT BADA I HAVET: Ungefär såhäääääääääääääääär mycket!
ÄR DET OKEJ ATT GRÅTA: Eeeh nej? Varför visa känslor? Skämt å sido, såklart!!!
NÄR GRÄT DU SENAST: Kommer inte ihåg....
PRATA ELLER VARA TYST: Prata
VILKEN ÅRSTID TYCKER DU BÄST OM: Sen vår 
LADDAR DU HEM MUSIK & FILM FRÅN INTERNET: Nej men det är ju olagligt?
VAD SKULLE DU GÖRA OM DU VANN EN MILJON: Spara, köpa kläder, köpa mat, köpa godis, resa.
VAD ÄR DET BÄSTA MED JULAFTON: Om jag ska vara ärlig så var det väldigt längesen jag kände att julen var riktigt rolig, så jag vet inte
TÄNKER DU MYCKET PÅ DITT UTSEENDE: Jo
ÄR DU SKYLDIG NÅGON PENGAR: Säkert
BÄR DU GLASÖGON ELLER LINSER: Glasögon ibland, ibland inget alls
TYCKER DU DET ÄR VIKTIGT ATT HA MÄRKESKLÄDER: Absolut inte
HUR SER EN TYPISK HELGMORRON UT: Vaknar, degar, äter frukost, degar, degar och degar
PÅ VEM/VAD AVREAGERAR DU DIG OFTAST: Det blir nog min syster, får damp på henne för ingen anledning alls
HUR MÅNGA GÅNGER HAR DU FUSKAT PÅ ETT PROV: Pass?
HAR DU PIERCING: I öronen
VILKA ÄR DE VIKTIGASTE PERSONERNA I DITT LIV: Oj vad jobbigt! Familjen och mina närmaste vänner

JAG SOM BLONDIN



Det är mycket gulare på bilden än i verkligheten och sen är ju kvaliteten på bilden ganska så dålig, men så går det när man använder mobilkameror

NATURLIG SKÖNHET


Källa

I WANNA BE SEDATED




Ramones- ett underbart band och ja, ni ska få en bild på min nya hårfärg snart. Jag måste bara orka leta fram en kamera.

VI SPÅRADE



Jag och Erica har minst sagt sjuk humor, men tanken var ju ganska smart, fast det spårade då Erica kom in på det där med indiern.


EN OUTFIT INFÖR ROSKILDE


Källa

Hela den här outfiten skulle jag gärna vilja ha till sommaren 2011 då jag och en massa andra coola dudes ska bila till Roskilde! Favoriterna är skorna och shortsen och kameran ska jag kanske överlämna till Olivia som har lite mer fotografivana än mig.


DAGENS POSITIVA

+ Fick sovmorgon idag (nog för att jag har fått det varje dag under lovet, men ändå)
+ Repade idag
+ Vann över Oscar med 10 - 1 i ishockeyspelet (KÄNN PÅ DEN OSCAR!)
+ Känner mig så utvilad man kan vara inför skolstarten


COCOO.SE


Källa

Jag må då säga att en del av Cocoos smycken är riktigt snygga och att andra inte alls är lika snygga. Dessa är mina favoriter, står på kö på en del då de är tillfälligt slut i lagret.


LANVIN FOR H&M

share image

SE DEN SENASTE VIDEON OM H&M:S DESIGNER-SAMARBETE.


Jag ska inte säga att jag älskar det, för det gör jag inte, men en del saker var riktigt coola. Som en del av klänningarna, tror jag ska försöka få tag på en av de svarta till julafton/ nyår faktiskt.


BLONDIN

Nu är jag blond, inte platina som jag tänkt, men något åt det hållet, känns väldigt ovant, men är ändå ganska nöjd. Sidecut är det också, trivs så bra med det, men jag vet inte om jag ska färga det mer sen och göra det mer platina, är liiiiiite gult just nu. Får väl lov att bjuda på bild inom en snar framtid...

SKULLE VILJA HA EN TWIGGY T-SHIRT


Källa

Ge. Mig. Nu. Ja. Tack!

RSS 2.0